Jakie filmy Larsa uważacie za nalepsze (najważniejsze)?
Oto moja pierwsza dziesiątka:
1. Przełamując fale
2. Idioci
3. Dogville
4. Europa
5. Tańcząc w ciemnościach
6. Element zbrodni
7. Medea
8. Epidemia
9. Manderlay
10. Królestwo
1)Tańcząc w ciemnościach
2)Europa
3)Przełamując fale
4)Idioci
5)Dogville
Niestety więcej nie miałał okazji obejrzeć, inne tytuły są trudno dostępne, jeżeli nie ma się zamiaru ich nabywać...
1. Królestwo
2. Dogville
3. Tańcząc w ciemnościach
4. Idioci
5. Przełamując fale
ostatnio widziałem jeszcze "szef wszystkich szefów" ale film wg mnie słaby i nieciekawy, nie podobał mi się.
1. Tańcząc w ciemnościach
2. Pięć nieczystych zagrań
3. Przełamując fale
4. Idioci
5. Dogville
6. Europa
7. Element zbrodni
8. Szef wszystkich szefów
9. Manderlay
1. Dogville
2. Europa
3. Królestwo
4. Manderlay
5. Szef wszystkich szefów
6. Tańcząc w ciemnościach
7. Przełamując fale
8. Element zbrodni
9. Idioci
10. Epidemia
1. Tańcząc w ciemnościach
2. Dogville
3. Przełamując fale
4. Idioci
5. Europa
6. Pięć nieczystych zagrań
7. Medea
8. Manderlay
9. Element zbrodni
10. Szef wszystkich szefów
11. Epidemia
Przepraszam za wprowadzenie małego zamentu ale nie mogłem się powstrzymać. Do dzisiaj nie widziałem żadnego filmu tego reżysera. 10 minut temu skończyłem oglądać "Breaking the waves". Podchodziłem do niego trzy razy bo jakoś nigdy nie mogłem przetrawić więcej niż 15 minut. Dzisiaj się przełamałem. Jestem po seansie. Czuje się jakbym dostał młotem w głowę. Przez całe życie oglądałem głównie kino USA/Kanada (niekoniecznie mainstreamowe). To czego doświadczyłem dzisiaj stawia mój cały światopogląd filmowy do góry nogami. Ten film rozwalił mi całą skalę i hierarchię wartości dobrego kina. Czuje się poniżony tym w jak wielkim i genialnym filmem jest "Breaking the waves". Oglądając ten film miałem wrażenie, że jest to mój pierwszy w życiu. Na nowo nauczył mnie patrzenia na sztukę pokazywania ruchomych obrazków. Jestem przarażony tym co jeszcze mogę zobaczyć w innych filmach tego reżysera. Mam nadzieję, że przy oglądaniu następnych to uczucie nie zniknie i każdy z nich będzie dla mnie jak "Breaking the waves", bo po nim czuje się jak wtedy gry zrobiłem to pierwszy raz.
P.S. Proszę o podpowiedź co po "Breaking the waves". Dziękuje.
Wysoko podniosłeś sobie poprzeczkę, bo "Breaking the waves" to jeden z najlepszych filmów Larsa. Osobiście dostałem młotem w głowę po projekcji "Tańcząc w ciemnościach" (ARCYDZIEŁO). Sądzę, że "Dogville" czy "Idioci" również mogą wywołać taki stan. I to bym radził na początek, gdyż wczesne jego projekty to filmy dość eksperymentalne, strasznie trudne w odbiorze i myślę, że gdybym od nich zaczynał swoją przygodę z Duńczykiem, to do dziś raczej nie poznał bym powyższych dzieł.
Dogville, koniecznie Dogville, WARTO!!!!!!! Po obejrzeniu miesiącami kołatał mi się po głowie, teraz mam tak z PRZEŁAMUJĄC FALE.
ja proponuje dancer in the dark a przelamujac fale faktycznie jest niesamowite. to w ogole swietny rezyser moim zdaniem. pozdrawiam!
nie moge nie odppiasć na ta wypowiedź bo Przełamując fale było pierwszym filmem Larsa jaki objerzałam, czułam się podobnie i choć uważam ten film za arcydzieło, i mam go w swojej kolekcji, bronię się rekami i niogami przed jego ponownym obejrzeniem - po prostu nie czuję się na siłach, młot którym wtedy dostałam był naprawdę ciężki! Polecam wszystkim początkującym obejrzec kazdy jego film jaki wpadnie w ręce - żaden nie będzie stratą czasu!
siegnij po cokolwiek, wszystkie sa genialne! ja zaczelam wiele lat temu od Krolestwa i Idiotow i trwam w tym stanie, ktory opisales, od lat, ogladajac jego filmy... polecam Tanczac w ciemnosciach, Antychrysta, Idiotow... wszystkie!
Mniej więcej tak samo się czułam kiedy po raz pierwszy zobaczyłam Idiotów, film totalnie wywrócił moje postrzeganie na kino i ludzi jako takich.
1. Idioci
2. Królestwo
3. Przełamując fale
4. Tańcząc w ciemności
5. Melancholia
6. Element zbrodni
7. Antychryst
8. Dogvile
9. Europa
na razie widziałem tylko te:
1.Europa 10/10
2.Idioci 10/10*
3.Tańcząc w ciemnościach 9/10*
4.Przełamując fale 9/10*
5.Królestwo 7/10
6.Dogville 5/10**
-----
* manieryzm Dogmy polegający na trzęsieniu kamerą świetnie sprawdza się jedynie Idiotach ale w innych filmach niestety staje się to nachalne, jakby operator nieustannie krzyczał: tu jestem :)
** udany teatr TV ale nikt (nawet von Trier ) nie wmówi mi, że to jest film :)
1. Dogville 10/10!!!
2. Europa 9/10
3. Przełamując falę 9/10
4. Królestwo 8+/10
5. Medea 7/10
6. Epidemia 7/10
1. Przełamując fale
2. Idioci
3. Pięć nieczystych zagrań
4. Europa
5. Dogville
6. Szef wszystkich szefów
7. Element zbrodni
8. Tańcząc w ciemnościach
9. Królestwo
10.Manderlay
1. Tańcząc w ciemnościach.
2. Europa.
3. Królestwo I i II.
4. Dogville.
5. Idioci.
6. Medea.
7. Element zbrodni.
8. Epidemia.
9. Przełamując fale.
10. Szef wszystkich szefów.
innych nie widziałem...
1. Dogville - 8/10
2. Tańcząc w ciemności - 7/10
3. Manderlay - 7/10
4. Idioci - 7/10
5. Szef wszystkich szefów - 6/10
+ Królestwo (I&II), które traktuję jako całośc, ale że to mini-serial (najlepszy jaki widziałem), to nie wliczam go do topu.
Posiadajac juz pewne doswiadczenie w filmach Larsa pozwole sobie na wlasne top 4:
1. Breaking The Waves
2. Dogville
3. Darkness In the Dark.
4. Idioci.
Chociaz tak napewde ostatnie trzy filmy zawsze bada dla mnie klasyka.
"Breaking The Waves" wzruszyl mnie do najszczerszych łez. Podobnie "Tanczac w ciemnosciach". W "Dogville" urzekla mnie gra Nicole Kidman i psychologiczno spoleczny charakter filmu. Idioci skolei to zupelnie inna bajka, egzystencjalizm w czystej postaci. Kazdy z filmow zawsze bedzie dla mnie wyjatkowym.
Ciekawi mnie jak w tle tych klasykow wypada "Antycrhyst"?
Na razie moja lista wygląda tak:
1. Dogville- mnóstwo emocji, świetnie budowany, styl w jaki całość stworzono jest fascynujący, a aktorstwo genialne.
2. Antychryst- świeżutki towar, a już perełka. Wielka szkoda że popcornożercy nie zrozumieli tego filmu i stąd takie a nie inne oceny, ale i tak cieszę się że ten film trafił do większych kin bo miałem okazję go obejrzeć w najlepszej jakości. A sam "Antychryst" to niesamowite kino symboliczne. Poruszająca opowieść o ludzkiej naturze, o kobiecie która nie potrafi zaakceptować samej siebie, o człowieku i naturze... Ten film to wielowarstwowa układanka którą trzeba zobaczyć.
3. Tańcząc w ciemnościach- Musical w konwencji dogmy to nie lada eksperyment. A jednak bardzo udany, wzruszający, pełen przepięknych piosenek i z świetnymi rolami.
4. Europa- wizualnie to arcydzieło- ta gra cieni, czerni i bieli z czerwienią, to oświetlenie, film jest piękny. Co do fabuły to nie jest już arcydzieło, ale trzyma poziom i daje do myślenia.
5. Przełamując fale- Troszkę za długi jak dla mnie choć to dość głupi zarzut to trochę mnie ten film znudził. Reszta to niesamowite studium ludzkich zachowań, wzruszająca historia, jednocześnie dziwna i niepozbawiona symboliki.
6. Królestwo- szalony serial, pełen czarnego humoru i niesamowitych zwrotów akcji. Oglądałem go po raz pierwszy w wieku 13 lat kiedy dostałem swój pierwszy telewizor. Wtedy nie rozumiałem o co chodzi twórcy konkretnie, ale zafascynowała mnie jego wizja. Królestwo to głównie niesamowity klimat, szczypta absurdu, trochę grozy, trochę humoru i wychodzi dobry serial dla publiczności otwartej na eksperymenty.
7. Idioci- nie porwał mnie ten film niestety. Rozumiem co twórca chciał przekazać, natomiast sposób w jaki to zrobił wydaje mi się nieciekawy że tak to ujmę. Jedyny film Triera który umieściłbym na niższej półeczce.
Manderlay wczoraj oglądałem i zajmie miejsce 4 zaraz po Tańcząc w ciemnościach- film ma przede wszystkim genialny scenariusz, to niesamowite że tu dosłownie każda osoba i każda decyzja zaważyła na tym jak wszystko się potoczyło i do tego jak się to wszystko skończyło. Ale jednak Dogville było lepsze- bardziej zainteresowała mnie tematyka i Kidman była ciut lepsza- choć w Manderlay Grace to już nie ta sama kobieta. Ale nadal ciekawa forma i mnóstwo sprzecznych emocji.
1. Dogville
2. Europa
3. Przełamując fale
4. Tańcząc w ciemnościach
5. Manderley
6. Królestwo I/II
7. Szef wszystkich szefów
8. Antychryst
9. Idioci
10. Medea
Lucky Luke - przepraszam ale musze wtrącić swoje trzy grosze. Tańcząc w ciemnościach niestety nie można zakfalifikować jako film kręcony w konwencji dogmy. Mylące moze być prowadzenie kamery i niemal nieedytowany, surowy materiał. Założenie dogmy 95 było proste, nic co by oddciagało od istoty kina nie miało miec miejsca w filmach kreconych według jej zasad. Sam musicalowy taniec, śpiew, muzyka ktorą komponowała wyobraźnia Selmy, a takze osadzenie akcji w przeszłosci i pojawienie sie broni w filmie skreśla jego jakiekolwiek szanse...
1.Tańcząc w ciemnościach
2.Przełamując fale
3.Dogville
4.Antychryst
5.Manderlay
Na razie tyle widziałem,jutro zabieram się za Idiotów.Najbardziej wstrząsną mną film Tańcząc w ciemnościach, emocje jakie towarzyszą przy oglądaniu tego filmu są nie do opisania, podobnie jak przy Przełamując fale.
na razie widziałem tylko te:
1.Europa 10/10
2.Idioci 10/10*
3.Tańcząc w ciemnościach 9/10*
4.Przełamując fale 9/10*
5.Pięć nieczystych zagrań 9/10
6.Element zbrodni 9/10
7.Królestwo 7/10
8.Każdy ma swoje kino 7/10
9.Dogville 5/10**
10.Szef wszystkich szefów 4/10
-----
* manieryzm Dogmy polegający na trzęsieniu kamerą świetnie sprawdza się jedynie Idiotach ale w innych filmach niestety staje się to nachalne, jakby operator nieustannie krzyczał: tu jestem :)
** udany teatr TV ale nikt (nawet von Trier ) nie wmówi mi, że to jest film :)
Up:
1. Dogville – 8+/10
2. Tańcząc w ciemnościach – 8+/10
3. Europa – 7/10
4. Idioci – 7/10
5. Antychryst – 6/10
6. Szef wszystkich szefów – 6/10
7. Manderlay – 5/10
+ Królestwo I & II – 9/10
1. Tańcząc w ciemnościach
2. Dogville
3. Przełamując fale
4. Antychryst
5. Medea
6. Europa
7. Element zbrodni
8. Epidemia
9. Idioci
10. Szef wszystkich szefów
11. Pięć nieczystych zagrań
12. Manderlay
13. Nocturne
na razie widziałem tylko te:
1.Europa 10/10
2.Idioci 10/10*
3.Tańcząc w ciemnościach 9/10*
4.Przełamując fale 9/10*
5.Antychryst 9/10
6.Element zbrodni 9/10
7.Pięć nieczystych zagrań 9/10
8.Królestwo 7/10
9.Każdy ma swoje kino 7/10
10.Dogville 5/10**
-----
* manieryzm Dogmy polegający na trzęsieniu kamerą świetnie sprawdza się jedynie Idiotach ale w innych filmach niestety staje się to nachalne, jakby operator nieustannie krzyczał: tu jestem :)
** udany teatr TV ale nikt (nawet von Trier ) nie wmówi mi, że to jest film :)
_Garret_Reza_ 27 sierpnia 2009 12:38 odpowiedz zgłoś do usunięcia
1.Europa 10/10
2.Idioci 10/10*
3.Tańcząc w ciemnościach 9/10*
4.Przełamując fale 9/10*
5.Antychryst 9/10
6.Element zbrodni 9/10
7.Pięć nieczystych zagrań 9/10
8.Królestwo 7/10
9.Każdy ma swoje kino 7/10
10.Dogville 5/10**
-----
* manieryzm Dogmy polegający na trzęsieniu kamerą świetnie sprawdza się jedynie Idiotach ale w innych filmach niestety staje się to nachalne, jakby operator nieustannie krzyczał: tu jestem :)
** udany teatr TV ale nikt (nawet von Trier ) nie wmówi mi, że to jest film :)
1.Europa
2.Element zbrodni
3.Tańcząc w ciemnościach
4.Dogville
5.Medea
6.Pięć nieczystych zagrań
7.Antychryst
8.Nocturne
9.Przełamując fale
10.Epidemia
11.Idioci
12.Szef wszystkich szefów
1. Przełamując fale - 8/10
2. Tańcząc w ciemnościach - 7/10
3. Element zbrodni - 7/10
4. Europa - 6/10
5. Dogville - 4/10
6. Idioci - 3/10
7. Epidemia - 3/10
1. Dancer In The Dark
2. Dancer In The Dark
3. Dancer In The Dark
4. Dancer In The Dark
5. Dancer In The Dark
6. Dancer In The Dark
7. Dancer In The Dark
8. Dancer In The Dark
...
99. Dancer In The Dark
100. Dancer In The Dark
...
:)
1. Dogville
2. Breaking the Waves
3. Forbrydelsens Element
4. Antichrist
5. Dancer in the Dark
6. Medea
7. Europa
8. Idioterne
9. De Fem benspænd
10. Direktoren for det hele
Z tego co do tej pory widziałem, mój top wygląda tak:
1. Antychryst (8/10)
2. Tańcząc w ciemnościach (8/10)
3. Element zbrodni (8/10)
4. Nocturne (7/10)
5. Przełamując fale (6/10)
6. Medea (4/10), przyznam się od razu, że nie za bardzo zrozumiałem ten film, nie potrafiłem wczuć się w fabułe, która zdawała mi się lekko mało interesująca, aczkolwiek jedna z ostatnich scen na prawdę imponująca.
Swoją droga trudno dotrzeć do niektórych filmów Larsa.
1 Królestwo.
2. Dogville, Idioci, Królestwo II
3. Manderlay, Tańcząc w ciemnościach, Europa
4. Antychryst, Przełamując fale
5. Szef wszystkich szefów.